Бізнес з виробництва тротуарної плитки: дешево, надійно та практично.
Тротуарна плитка - практичне сучасне покриття, що значно перевершує традиційний асфальт за багатьма якостями. Виробництво бруківки — простий та незатратний бізнес, але конкуренція у цій сфері дуже висока.
У міському благоустрої на зміну повсюдному асфальтовому покриттю прийшов гарний та зручний матеріал – бетонна плитка. Нею викладають тротуари, майданчики, прибудинкові території, котеджні та дачні ділянки. Ще тисячі кілометрів тротуарів та дворів чекають на нове практичне покриття. І, якщо міські адміністрації переважно співпрацюють із великими підрядниками, то приватні особи та підприємці із задоволенням замовляють бруківку на малих підприємствах. Бізнес з виробництва тротуарної плитки навіть при невеликих обсягах швидко окупається і приносить гарний прибуток. При цьому він не потребує великих стартових вкладень.
Чи варто відкривати виробництво бруківки?
Щоб відповісти на це питання, вивчіть попит та пропозицію на ринку тротуарних покриттів вашого міста:
Проаналізуйте, в яких обсягах виробляють і за якою ціною реалізують тротуарну плитку ваші майбутні конкуренти, які послуги вони надають.
Визначте своїх потенційних клієнтів: відкриті кафе, приватні готелі та магазини, ремонтно-будівельні бригади. Пошукайте можливих постачальників: якщо поблизу немає гранітних та пісочних кар'єрів, вам доведеться замовляти сировину з інших регіонів, що значно збільшить собівартість продукції та знизить рентабельність виробництва.
Якщо дослідження конкурентного ринку покаже, що його насиченість невелика, можливо варто подумати про створення виробництва з високою продуктивністю. Недосвідченому підприємцю краще не ризикувати та докуповувати додаткове обладнання у міру надходження великих замовлень.
Реєстрація бізнесу
Виробництво тротуарної плитки як бізнес не потребує жодних ліцензій і сертифікатів. Достатньо зареєструватися як приватний підприємець (ФОП-ФОП) і можна приступати до організації виробництва.
За бажанням ви можете пройти процедуру добровільної сертифікації виробів, яка підтверджуватиме високу якість вашої продукції, що відповідає державним стандартам.
Яку плитку робити?
Основні види тротуарної плитки – клінкерна, вібропресована та вібролита.
Клінкерна плитка - найдорожча з усіх. Для її виробництва потрібна глина високої якості та спеціальне обладнання для випалу. Починати виробництво дорогої плитки малому підприємству недоцільно через досить вузький ринок збуту такої продукції.
Вам варто зосередитись на виробництві плитки методом вібролиття. Така плитка найбільш затребувана, завдяки своїй довговічності та зносостійкості, різноманітності форм та кольорів. Це найкращий вибір за співвідношенням ціна-якість як для клієнтів, так і для фірми-виробника. Технологія вібролиття проста у використанні та має низьку собівартість.
Вібропресована плитка має схожі характеристики, але вважається, що її виробництво дорожче, ніж виготовлення шляхом вібролитва.
Заодно з тротуарною плиткою можна виготовляти бордюри, облицювальний камінь, предмети паркового декору. Не віддавайте в чужі руки укладання вашої плитки: зазвичай роботи з виготовлення та встановлення покриття йдуть у комплексі.
Це зручно для покупця і ви зможете точніше розраховувати необхідну кількість плитки.
Організація цеху
Технологія виробництва плитки вимагає особливого температурного режиму, тому розміщувати обладнання необхідно в приміщенні, що опалюється. Де територіально перебуватиме виробничий цех значення не має.
Можна орендувати будь-яке приміщення площею від 60 кв. м. До будівлі мають бути підведені комунікації: центральне водопостачання та трифазна електрика з напругою 380 В.
Окремо необхідно обладнати сушильну кімнату з теплою підлогою, де буде підтримуватись температура повітря 35 – 40 градусів (це ідеальні умови). Під готову продукцію виділіть складське приміщення. За стандартами виробництва тротуарної плитки-сушіння відбувається при нормальній вологості та температурі 20-35 градусів С, протягом 24 годин.
Взимку, якщо обсяги вашого виробництва зростуть у зв'язку з підготовкою до пікового весняно-літнього сезону, вам може знадобитися додатковий склад.
Персонал, кількість залежить від автоматизації виробництва.
При мінімальній автоматизації-для виходу на продуктивність в 30 кв. м плитки на день, необхідно, щоб в одну зміну працювали 3 особи.
У сучасних автоматичних лініях достатньо 2-3 чоловік при виробничій потужності 600-1000 м2 плитки за зміну (8 годин).
Жодних особливих вимог до кваліфікації працівників не пред'являється. Від них потрібно дотримуватись рецептури замішування бетону, заповнювати форми і відправляти вироби на пресувальні столи і в сушильну кімнату.
У сезон підвищеного попиту на укладання плитки найміть кількох людей у бригаду на тимчасову роботу. Закупівля сир 'я Якісне плиткове покриття може прослужити до 25 років. Плитка тротуарна виготовляється відповідно до ГОСТу «Плити бетонні тротуарні» № 17608-91. Вироби повинні відповідати вимогам морозостійкості, міцності, водопоглинання та стирання.
Для цього плитка виготовляється з якісної сировини з точним дотриманням технології.
Для виробництва 30 кв. м плитки вам знадобиться: цемент – 0,8 т; пісочно-гранітна суміш – 2,5 т; пластифікатор бетону - 2,3 кг; пігменти.
Про безперебійні постачання піску та гранітного щебеню чи відсіву краще домовитися з кар'єроуправлінням безпосередньо чи через посередницьку фірму. Цемент намагайтеся закуповувати постійно однієї і тієї ж марки, особливо при виконанні великого замовлення, інакше ви зіткнетеся з такою проблемою, як розбіжність кольору плитки з різних партій. Те саме стосується і пігментів.
Реалізація продукції
Для того, щоб пропонувати свою плитку потенційним замовникам, необхідно зробити кілька демонстраційних зразків.
Виконайте зразки продукції різних кольорів і форм, щоб замовник на власні очі, а не в каталозі, міг бачити, як виглядатиме його плиткове покриття. Додаткові варіанти можна представити в барвистим буклеті, супроводжуючи їх інформацією про переваги бетонної плитки, її правильну експлуатацію та пропозиції послуг вашої компанії.
З ремонтно-будівельними бригадами краще поспілкуватися індивідуально, для решти клієнтів – розмістити оголошення у котеджних та дачних селищах, у безкоштовних газетах та інтернет-майданчиках, у спеціалізованих журналах.
При вдалому збігу обставин та сприятливої ситуації на ринку збуту, вкладення в лінію з виробництва тротуарної плитки окупаються за 5-10 місяців (ідеальні умови) і потім приносять солідний прибуток, пропорційно вкладеним у бізнес інвестиціям.